Ştiri

Massey Ferguson, Michelin și Grégoire-Besson prezintă beneficiile unui design avansat

La expoziția Sima din Paris, Massey Ferguson s-a unit cu colegi producători de top din industria franceză, Michelin și Grégoire-Besson, pentru a demonstra cum se pot combina modele avansate de inginerie pentru a îmbunătăți performanța pentru fermieri.

“Nici o mașină nu lucrează în izolare într-o fermă. Din acest motiv, cooperarea dintre colegi face sens și ne ajută pe toți să ne dezvoltăm tehnologia.” Spune Campbell Scott. “Toamna trecută am examinat împreună potențialul reducerii compactării solului și creșterii tracțiunii la aratul cu un plug Grégoire-Besson tras de un tractor MF 8730, echipat cu anvelope Michelin complet noi.

 

“Rezultatele arată cum fiecare element sporește calitatea lucrării, productivitatea și performanța, protejând în același timp solul. Ilustrează de asemenea că alegerea cu grijă a tractorului corect, echipat cu cele mai bune anvelope pentru lucrarea respectivă și potrivirea lor cu cel mai bun utilaj, generează o mare diferență,” adaugă acesta.

Pe parcursul testelor, pe tractorul MF 8730 au fost montate noile anvelope Michelin VF650/85R42 AxioBib 2 cu tehnologia Michelin Ultraflex. Acesta este un design complet nou, dezvoltat special pentru a permite tractoarelor de putere mare să fie folosite la arat având roțile de pe o parte în brazdă.

 

În teste, anvelopele cu diametru mare, rulând la o presiune de numai 0.8 bari, mențin permanent pe sol trei perechi de bame creând astfel o amprentă cu 26% mai lungă, pe o suprafață cu 25% mai mare față de designurile anterioare. Tracțiunea crescută reduce patinarea cu până la o treime, economisind carburant și crescând productivitatea cu până la 11%.

“Astfel, se demonstrează că se pot obține avantaje prin selectarea celor mai bune anvelope pentru lucrarea respectivă, ce ruleaza la presiunea corectă pe un tractor lestat corespunzător, cu un plug de înaltă calitate, bine reglat,” adaugă Dl. Scott. “Cifrele sunt clare – această combinație va economisi timp, combustibil și va reduce compactarea solului în brazdă prin reducerea destructurării solului și rulând la o presiune mai scăzută de umflare a anvelopelor.”

 

MF 8730, la 295CP are o greutate maximă permisă impresionantă de 18t, permițând adăugarea greutăților de lestare, atunci când este nevoie, pentru lucrări precum aratul. Pentru lucrări de transport, greutățile pot fi scoase pentru a permite o încărcătură utilă impresionantă, cicluri mărite de lucru  și reduceri de combustibil.

“Este imposibil să reduci greutatea unui tractor greu destinat tracțiunii, dar este foarte ușor să adaugi greutăți pe un tractor ușor, precum MF 8730. Tractoarele mai ușoare au nevoie de mai puțin combustibil și reduc compactarea solului, utilizatorii adăugând greutăți doar atât cât este nevoie pentru fiecare lucrare,” explică acesta.