Ştiri

Tractorul Massey Ferguson este gata de drum pentru provocarea Antarctica 2

Tractorul Massey Ferguson MF 5610 Dyna-4, ce reprezintă forţa pentru expediţia Antarctica 2 la Polul Sud, este pregătit pentru o călătorie extraordinară.

“MF 5610, care urmează a fi condus, în primul rând, de o femeie numită “Tractor Girl”, Manon Ossevoort, susţinută şi de o echipă de ingineri şi de alţi membrii ai staff-ului, a fost ales din gama de tractoare Massey Ferguson pe baza a mai multor motive cheie”, spune Campbell Scott, Director Sales Engineering and Brand Development Massey Ferguson.

„Ne-am dorit să oferim organizatorilor expediţiei Antarctica 2 un tractor din producţia actuală, iar alegerea unuia din seria Massey Ferguson 5600 a fost cea mai potrivită pentru că este uşor, manevrabil şi compact, chiar dacă dimensiunea cabinei este aceeaşi cu cea folosită la seria celor mai mari, MF 6600 şi MF 7600”, explică el.

“La 110 cai putere, MF 5610 este cel mai puternic tractor cu motor în 3 cilindri oferit vreodată de Massey Ferguson. Unul dintre motivele pentru care am ales acest model a fost acela de a demonstra încrederea noastră în tractoarele cu motoare în 3 cilindri capabile să dezvolte o putere atât de mare. Tractorul este unul standard ce este disponibil fermierilor din întreaga lume, însă pentru această călătorie au fost necesare anumite pregătiri speciale.

În programul de pregătire s-a ţinut cont de trei aspecte importante ale climatului dur şi a condiţiilor din Antarctica – temperaturile scăzute, terenul şi altitudinea”, adaugă Campbell Scott.

“Există probabilitatea ca temperaturile din timpul expediţiei să fie la nivelul de minus 40 grade Celsius şi să scadă, eventual, sub minus 50. Din acest motiv, toate geamurile au fost înlocuite cu policarbonat pentru a nu se sparge, iar cabina tractorului a fost dotată cu o izolaţie suplimentară şi cu un încălzitor Webasto. Acesta din urmă va fi alimentat de la sursa de combustibil a tractorului pentru a asigura şoferului confortul termic şi pentru ca piesele tractorului să fie protejate de frigul sever. O unitate similară, alimentată de sistemul de încălzire a motorului, a fost montată pe şasiul tractorului, furnizând căldură suplimentară pentru transmisie.

Pe lângă această unitate, dar şi pe lângă adăugarea a încă unui rezervor de combustibil de 410 litri şi a unui generator montat pe ridicătorul din spate al tractorului, au fost făcute foarte puţine schimbări în sistemul de alimentare. Totuşi, tractorul va funcţiona cu combustibil pentru avioane, care nu se cristalizează la temperaturi scăzute, aşa cum se întâmplă cu motorina. Rezervele de combustibil au fost plasate strategic de-a lungul traseului, iar tractorul va căra o remorcă cu anvelope de joasă presiune, transportând combustibil suplimentar.”

“Alte măsuri luate în privinţa puterii tractorului includ o izolaţie adiţională a motorului sub capotă, orificii lărgite în grila radiatorului pentru a împiedica formarea gheţii şi echiparea cu două baterii de mare putere. Cu toate că nu intenţionăm ca tractorul să se oprească în timpul călătoriei sale, am efectuat teste la temperaturi scăzute la Unitatea Franceză de Cercetare Militară din Angers şi am reuşit pornirea tractorul şi la minus 50 grade Celsius. Partenerul nostru, Castro, având experienţă cu echipamente de construcţii în Arctica, a asigurat lubrifianţi speciali pentru a face faţă la astfel de temperaturi.”

În timpul săptămânilor sale pe gheaţă, MF 5610 va înregistra la fel de multe ore de lucru ca într-un an obişnuit într-o fermă.

Soluţiile pentru a face faţă provocărilor terenului – de la zăpada moale la duritatea gheţii, cunoscută sub numele de sastrugi, vor fi anvelopele tractorului. Rularea anvelopelor la presiuni extrem de mici, la care se adaugă o aderenţă bună şi tracţiune, sunt esenţiale, aşa cum este şi consumul redus de combustibil.

Pentru a reduce consumul de combustibil şi pentru a oferi confort şi fiabilitate, furnizorul de anvelope şi roţi, Trelleborg, a stabilit că este nevoie de anvelope cu amprentă lată şi de un balonaj cu presiune joasă, aceste două fiind cuplate şi cu aderenţa excelentă a jantei.

MF 5610 a fost echipat cu anvelope Progressive Traction, caracterizate printr-o nervură dublă specială care operează pe teren la momente diferite, transmiţând progresiv o tracţiune mai mare atunci când şi unde este necesar. De asemenea, aceasta oferă anvelopei o capacitate mai bună de rulare la presiune scăzută.

Simulările, plus testarea în interior, cât şi în exterior, au dus la adaptarea modelului benzii de rulare a anvelopelor Progressive Traction de către echipa Trelleborg, prin reducerea înălţimii şi prin rotunjirea nervurilor în zona umerilor, pentru a fi potrivite terenului moale aşa cum se anticipează că va fi in Antarctica. În acelaşi timp, o carcasă cu un design unic a fost creată, aceasta fiind performantă la presiuni mici de 0,3 bari. În plus, Trelleborg a construit şi o jantă cu un profil special pentru a asigura o poziţie sigură a talonului cu scopul de a preveni alunecarea şi căderea jantei.

În timp ce punctul de plecare al expediţiei, Novo Base, este la 800 m deasupra nivelului mării, pe parcursul călătoriei altitudinea la care va ajunge tractorul va fi de 3400 m, iar acest fapt prezintă, de asemenea, anumite provocări, susține Campbell Scott.

“Am testat efectul acestui tip de altitudine în Colorado, SUA, şi în Alpii Francezi. Principalul motiv de îngrijorare este turbocompresorul. Aerul este mai subţire la altitudinile cu mai puţin oxigen şi poate avea ca rezultat o putere mai mică. Cu toate acestea, suntem conştienţi de acest impediment şi suntem încrezători că nu va reprezenta o problemă semnificativă.”

În cabină au fost făcute o serie de adaptări pentru a îmbunătăţi confortul pe un teren mai dur, incluzând un scaun cu un spătar mai înalt, o centură în patru puncte şi o balustradă suplimentară.
În partea exterioară, cea mai importantă adăugare este o bară special concepută pentru a preveni alunecarea tractorului în cazul în care roţile din faţă ar intra într-o crevasă.

MF 5610 a fost dotat cu o versiune specială a sistemului de telemetrie AgCommand de la AGCO, compania mamă a Massey Ferguson, pentru a permite monitorizarea de la distanţă a tractorului în condiţiile în care în Antarctica nu există nici o reţea de telefonie mobilă.
“Acest sistem va furniza date importante despre performanţele tractorului, cum ar fi, consumul de combustibil, viteza şi temperaturile, ce vor fi transmise la sediul principal al expediţiei şi pe website, pe baza cărora progresul tractorului poate fi înregistrat”, adaugă Campbell.

“Prin testele pe care le-am efectuat şi prin pregătirile pe care le-am facut, suntem încrezători că MF 5610 va fi partenerul perfect pentru a o ajuta pe Manon Ossevoort şi pe restul echipei să ducă la bun sfârşit provocarea Antarctica 2.”

Printre partenerii lideri din industrie care susţin Antarctica 2 se numără, Massey Ferguson, Trelleborg, Castrol, AGCO Finance, AGCO Parts, Fuse Technologies şi MechaTrac. Expediţia va avea ca punct de destinaţie Polul Sud, va însuma 5000 de km dus-întors şi are loc în perioada noiembrie 2014 – ianuarie 2015.

www.AntarcticaTwo.com
#BELIEVEINIT