Ştiri

Zile de 30 de ore şi 889 de km înregistraţi. Marea provocare a zăpezii moale – presiunea în anvelope la 5 psi

Ziua a 8-a şi a 9-a, 29 - 30 noiembrie 2014, Antarctica: în timpul weekendului, zăpada moale şi adâncă a fost în continuare o provocare pentru expediţia tractorului MF 5610, Antarctica 2, spre Polul Sud.

După ce au parcurs încă 152 de km, în ziua a 8-a de expediţie, când coborârea spre platoul de gheaţă a început, echipa şi-a făcut tabăra la înălţimea de 3249 metri. Cu cristale de gheaţă plutind în aer, temperaturile încă se situau în jurul nivelului amorţitor de minus 40 de grade Celsius, dar din fericire vântul rece nu a mai fost atât de puternic. În ziua a 9-a, au mai fost parcurşi încă 219 km, iar echipa a coborât alţi 300 de metri faţă de altitudinea zilei precedente.

Raportul zilnic din ţinutul de gheaţă a descris modul în care echipa şi-a păstrat ritmul de mers într-o zi care are 30 de ore. Un organism care stă 24 de ore la lumina zilei, nu ştie cât e ceasul şi, astfel, este dezorientat.

Cu scopul de a împiedica blocarea tractorului MF 5610 în zapada foarte moale, echipa a decis să redistribuie greutăţile între tractor şi remorca cu combustibil. În aceste condiţii extreme, remorca, având roţile mai mici, îngreunează drumul tractorului. Cum aceasta se scufundă, tractorul trebuie să intre adânc în zăpadă pentru a o scoate. Pentru a îmbunătăţi şi mai mult impactul cu terenul, presiunea din anvelopele Trellebrog a fost redusă la 5 psi.

Echipa a intrat, de acum, într-o rutină – nu că am putea numi o rutină conducerea unui tractor Massey Ferguson într-o călătorie impresionantă spre Polul Sud. Şoferul din tura de noapte conduce în timp ce restul echipei doarme 6 sau 8 ore, apoi ia micul dejun, strânge şi împachetează corturile. După 5-6 ore, maşinile de asistenţă ajung din urmă tractorul, se schimbă şoferul şi se merge până la următoarea oprire.

Oare la ce se gândeşte şoferul singuratic în timpul lungilor ore de condus pe gheaţă?

Ce muzică este ascultată pe sistemul de sunet a lui MF 5610? Este aceeaşi ca la arat?

Sperăm să vă aducem mai multe informaţii despre viaţa la bordul tractorului polar în următoarele articole.

www.AntarcticaTwo.com

#BELIEVEINIT